Hoe bouw je aan een structuur voor stevige opschaling?

De motor voor groei van Expatfile

Wie

Expatfile

Categorie

B2C applicatie

Branche

Financiële dienstverlening

Tech

HubSpot

Verleende serices:

Portal audit, Customer journey design, E-mailmarketing, Consultancy

HubSpot als motor voor groei

Expatfile  is een ambitieuze scale-up in de markt van internationale belastingaangifte software. Amerikaanse expats over de hele wereld gebruiken de software om hun jaarlijkse belastingaangifte in slechts 10 minuten te kunnen doen. De doelen voor 2023 waren flink: in één jaar moet de omzet over de kop en het liefst nog sneller. Maar voordat je gaat rennen naar je doel, moet je een structuur vastleggen. Zo maak je je processen schaalbaar en meetbaar.

Het probleem

Expatfile werkte al met Hubspot als CRM. Ze waren al goed op weg, maar miste nog finesse en haalde niet alles uit hun HubSpot applicatie.  

Hier liepen ze tegenaan:

  • Veel handmatig werk om data inzichtelijk te maken
  • Weinig schaalbaarheid en meetbaarheid van interne processen
  • Weinig structuur binnen geautomatiseerde e-mail flows
  • Weinig grip op het optimaliseren van de Customer Journey
  • Veel ambitie, maar waar te beginnen?

Expatfile & Endeavour

Om te achterhalen wat voor vlees we in de kuip hadden, deden we eerst een grondige audit van het account. De audit zorgde voor gedetailleerde inzichten en praktische oplossingen die konden gaan dienen als motor voor groei. Dit destilleerden we tot een project met concrete to do’s. Klaar om afgevinkt te worden.

De resultaten van onze audit

Quick wins 

    • Geautomatiseerde e-mail workflows voor unengaged contacten
    • Opgeschoonde en gestructureerde database
    • Opgeschoonde en kloppende pipelines
    • Marketing contact status management


Deze inzichten brachten we in beeld in (onder andere) de volgende dashboards

HubSpot dashboards ingericht door Endeavour
*In verband met gevoelige informatie is de getoonde data is fictief
Quotes

Remko Kooimans

Digital Marketing Specialist

Via een op maatwerk ontworpen customer journey design, creëerde we overzicht en structuur. Ieder touchpoint, tot op de e-mail toe, was in de journey verwerkt. Samen met Expatfile namen we de prestaties van bestaande marketingacties onder de loep en identificeerde we kansen voor verbetering. Van flows voor niet-actieve contacten tot geautomatiseerde retargeting. 

De focus lag op marketingacties die minder goed presteerde, maar wel een belangrijke rol hadden in de journey én op korte termijn conversie konden verhogen. Bijvoorbeeld de drop-off e-mails dichter bij de betaling of juist de timing van de welkomstmail om subscribers te behouden. Het draaien van A/B-tests in e-mails zorgde voor datagedreven verbetering. 

Samen maken we een blueprint om overzicht te houden en toekomstige projecten te begleiden richting een gestructureerde start.

De meeste organisaties weten dat de e-mailmarketing beter kan, maar waar ze moeten starten is vaak een gok. Onze uitgewerkte blueprint voor Expatfile gaf houvast voor welke campagnes wanneer nodig zijn voor een succesvolle uitrol.

Expatfile heeft duizenden gebruikers over de hele wereld dus iedere procent in retentie en conversie telt.

Quotes

Je mag ons alles vragen

Of gewoon kennis komen maken. We helpen je graag.

Contact us
+31 6 206 341 09 martijn.berns@endeavour.nl Gonnetstraat 32 2011 KA Haarlem

Let us contact you

Related cases