5 redenen om met HubSpot sequence te starten

Typ jij ook altijd dezelfde tijdrovende mailtjes naar verschillende personen? Heb je het idee dat je continu achter prospects aan moet mailen? HubSpot heeft daar slimme features voor ingericht, zodat jij efficiënter te werk kunt gaan. In deze blog vertellen we je 5 redenen om HubSpot sequences in te zetten.

1. Verhoogde productiviteit

De HubSpot sequence tool verhoogt de productiviteit van het team. Met sequences verstuur je geautomatiseerde e-mails naar specifieke contacten. Op deze manier hoeven je sales reps niet handmatig al hun prospects dezelfde berichten te sturen. Dit bespaart enorm veel tijd. Wist je dat 9 van de 10 werknemers zich ergeren aan saaie, herhaaldelijke taken?

2. Persoonlijke communicatie op één plek

Doordat de HubSpot sequence tool de communicatie met leads centraal verzamelt, is het gemakkelijk om een sterke relatie op te bouwen met (potentiële) klanten. De tool helpt met een gepersonaliseerde aanpak, zoals het maken van persoonlijke e-mails en het opstellen van taken, bijvoorbeeld om iemand te bellen. Dit zorgt voor meer relevante communicatie.

Maak je niet druk over het verliezen van grip door automatische processen, je hebt zelf nog de touwtjes in handen. Daarbij verwijdert HubSpot iemand vanzelf wanneer diegene heeft gereageerd op een e-mail. Zo wordt voorkomen dat diegene maar reminders blijft krijgen voor het maken van een afspraak.

 

3. Opvolging van de HubSpot sequence

Het is voor het salesteam vaak erg lastig om e-mails goed en effectief op te volgen. 

Door gebruik te maken van de HubSpot sequence kunnen er automatische follow-up-mails worden opgesteld op basis van het gedrag van de lead. Zo zie je of een lead de mail heeft geopend of niet, waar de sequence weer op in kan spelen. Ook maak je gemakkelijk taken aan, zoals het nabellen van een lead om diegene op een persoonlijke manier op te volgen.

4. Timing en frequentie

De timing en de frequentie van de sequence is erg belangrijk. 

Met HubSpot sequences geef je precies aan op welk moment en op welke dag je mails eruit gaan of je taken uitgevoerd moeten worden. Start vooral rustig om te voorkomen dat je je ontvangers overspoelt met e-mails. Een e-mail per twee weken is een goed begin. Zijn ontvangers erg geïnteresseerd in wat je te vertellen hebt, verhoog dan de frequentie.

Door op een consistente manier de juiste frequentie toe te passen, zorgt je ervoor dat je niet opdringerig overkomt. Dit zal helpen bij het binnenhalen van extra afspraken!

5. Gegevens en inzichten HubSpot sequence

Met de rapportagemogelijkheden binnen de HubSpot sequence tool meet je en analyseer je wat het effect is van jouw outreach. Zo kan je bijvoorbeeld zien welke mails effectief zijn en welke niet op basis van de reply rate, meeting rate en het aantal non-responders. Zo zie je meteen hoe je de mails kunt aanpassen met de verkregen inzichten.

Als de open rate te laag is, weet je dat je onderwerpregel te saai is. Is de click through rate aan de lage kant, dan moet je sleutelen aan de inhoud van je mails. Dit is een eerste indicatie van hoe goed je mail aanslaat bij de doelgroep. De response rate blijft natuurlijk leidend, samen met het aantal meetings dat eruit rolt.

Hoe ga je te werk?

Je hebt met sequences meer inzicht in de performance van je outreach en kunt daardoor gemakkelijker bijsturen. Zo zorg je voor de beste prestaties van je sales team en voorkom je dat ze gaan schieten met losse flodders.

Zoek je ondersteuning om jouw processen strak in te richten? 

Neem dan contact op en praat vrijblijvend met één van onze specialisten.

Je mag ons alles vragen

Of gewoon kennis komen maken. We helpen je graag.

Contact us
+31 6 206 341 09 martijn.berns@endeavour.nl Gonnetstraat 32 2011 KA Haarlem

Let us contact you