Expatfile is een ambitieuze scale-up in de markt van internationale belastingaangifte software. Amerikaanse expats over de hele wereld gebruiken de software om hun jaarlijkse belastingaangifte in slechts 10 minuten te kunnen doen. De doelen voor 2023 waren flink: in één jaar moet de omzet over de kop en het liefst nog sneller. Maar voordat je gaat rennen naar je doel, moet je een structuur vastleggen. Zo maak je je processen schaalbaar en meetbaar.
Het probleem
Expatfile werkte al met Hubspot als CRM. Ze waren al goed op weg, maar miste nog finesse en haalde niet alles uit hun HubSpot applicatie.
Hier liepen ze tegenaan:
Veel handmatig werk om data inzichtelijk te maken
Weinigschaalbaarheiden meetbaarheid van interne processen
Weinigstructuur binnen geautomatiseerde e-mail flows
Weinig grip op het optimaliseren van de Customer Journey
Veel ambitie, maar waar te beginnen?
Expatfile & Endeavour
Om te achterhalen wat voor vlees we in de kuip hadden, deden we eerst een grondige audit van het account. De audit zorgde voor gedetailleerde inzichten en praktische oplossingen die konden gaan dienen als motor voor groei.Dit destilleerden we tot een project met concrete to do’s. Klaar om afgevinkt te worden.
De resultaten van onze audit
Quick wins
Geautomatiseerde e-mail workflows voor unengaged contacten
Opgeschoonde en gestructureerde database
Opgeschoonde en kloppende pipelines
Marketing contact status management
Deze inzichten brachten we in beeld in (onder andere) de volgende dashboards
“Endeavour heeft ervoor gezorgd dat onze groei een stuk sneller gaat. Met name op het gebied van kennis. Ik weet aardig wat van HubSpot, maar de kennis van Endeavour is veel groter.”
Remko Kooimans
Digital Marketing Specialist
Via een op maatwerk ontworpen customer journey design, creëerde we overzicht en structuur. Ieder touchpoint, tot op de e-mail toe, was in de journey verwerkt. Samen met Expatfile namen we de prestaties van bestaande marketingacties onder de loep en identificeerde we kansen voor verbetering.Van flows voor niet-actieve contacten tot geautomatiseerde retargeting.
De focus lag op marketingacties die minder goed presteerde, maar wel een belangrijke rol hadden in de journey én op korte termijn conversie konden verhogen. Bijvoorbeeld de drop-off e-mails dichter bij de betaling of juist de timing van de welkomstmail om subscribers te behouden. Het draaien van A/B-tests in e-mails zorgde voor datagedreven verbetering.
Samen maken we een blueprint om overzicht te houden en toekomstige projecten te begleiden richting een gestructureerde start.
De meeste organisaties weten dat de e-mailmarketing beter kan, maar waar ze moeten starten is vaak een gok. Onze uitgewerkte blueprint voor Expatfile gaf houvast voor welke campagnes wanneer nodig zijn voor een succesvolle uitrol.
Expatfile heeft duizenden gebruikers over de hele wereld dus iedere procent in retentie en conversie telt.
“Bij de audit hadden we niet verwacht dat die zo diepgaand zou zijn. Endeavour is concreet en weet van aanpakken. Stap voor stap alles aanpassen. En hop weer beter maken.”
We bouwen websites, apps of e-commerce platforms die ingericht zijn om jouw doelgroep te triggeren, je merk te vertegenwoordigen en je doelstellingen te behalen.
Laat je team ondersteunen door de nieuwe generatie marketeers, die matchen met je organisatie en je uitdagen met een frisse blik en hun persoonlijke expertises en skills.