De Service Hub van HubSpot is een prachtige tool om een heel service proces mee in te richten. Maar wat als je alleen een NPS score wilt sturen eens per jaar?
Met een simpele set-up kun je jouw NPS sturen. Het enige wat je nodig hebt is de functionaliteit uit de Marketing Hub Pro licentie.
Met alle gegevens reken je handmatig jouw NPS score uit. Eventueel kun je een calculation toevoegen op een dashboard om dat voor jou te doen.
In de video zie je hoe je NPS set-up er dan uitziet!
Wat heb je nodig voor jouw NPS zonder Service Hub?
- Een workflow
- Landingpage per score (voor score 0 t/m 10)
- Een formulier voor toelichting
- Custom properties
- Custom reports op een dashboard
- Een e-mail met custom HTML
De enrollment trigger voor je workflow is het klikken van een link in de e-mail. Per score is er een aparte link die correspondeert met een NPS score.Â
De takken in de workflow verdelen de scores in de property ‘NPS score’. Daarna wordt een ‘NPS type’ ingesteld op detractor voor score 0-6, passive voor 7-8 en promoter voor 9 en 10.
Dan maak je jouw NPS email op. De e-mail hieronder bevat een standaard tekst voor in een NPS.Â
De html in de e-mail geeft de NPS look: de kleuren van de blokjes met de scores erop.
Op het dashboard komt alles samen in custom reports. Met een KPI report en de properties kun je de scores weergeven.Â
Met wat uitleg over hoe je de score uitrekent, moet het vast lukken!
Zo zet je jouw NPS score op in HubSpot zónder Service Hub!
Download hieronder de HTML die je kunt gebruiken in je e-mail.
Succes!
Related news
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. We helpen je graag.
Let us contact you